Strach vede k hněvu, hněv k nenávisti, nenávist vede k utrpení...Strach je cesta k Temné straně...

LPŘ

19. srpna 2016 v 16:10 | Moje maličkost |  Koordinátorka sro.
Asi začnu vysvětlením, pro ty, kdož nevědí, co znamená zkratka LPŘ- Linka Pomoci Řidičům.
Název je všeříkající, tak přejdeme k tomu, co mě štve- reklamy na LPŘ.
Už jste určit slyšeli v rádiu, nebo viděli v televizi veselé pány odtaháře, co zpívají o tom, jak všechny řidiče zachrání, a že pojišťovna vše zaplatí. Ani mi nevadí ten falšený zpěv a vlezlost-je to prostě raklama, tak musí být vlezlá. Hlavní, co mi vadí je, že je to reklama klamavá. Mluví se tam o tom, že řidič má již předplacené asistenční služby a že mu pojišťovna zaplatí odtah, mechanika a snad i obloženou housku. Jo a taky se tam nemluví nic o tom, že LPŘ přímo zásahy nezajišťuje, ale že slouží jen jako přepojovatelna na KONKRÉTNÍ asistenční služby KONRTÉTNÍ pojišťovny. To znamená, že když máte poruchu a máte auto pojištěné např. u České pojišťovny, tak při zavolání na LPŘ vám operátor nemůže hned vyslat odtahovku, ale musíte mu sdělit, kde auto máte pojištné, případně mu nadiktovat SPZ, nebo číslo zelené karty (CZ/kód pojistitele...a číslo smlouvy).
Jinak vám nepomůže, případně vás přepojí na asistenční službu, která poskytuje pomoc nepojištěným vozidlům, nebo vozidlům pojištěných zahraniční pojišťovnou.
Ale abychom se vrátili k těm penězům-každá pojišťovna má hafo různých pojitech s různými limity a samozřejmě s různou cenou. Například naše pojišťovna má 10 pojistek, z toho je 5 pro osobní auta a 5 pro nákladní. A pak jsou společnosti, které mají ke každé smlouvě spešl ujednání, které vyvrací některé body dané pojistky. A protože jsou různé ceny, různé pojistky a různé limity, může se stát, že pojišťovna nemusí daný zásah proplatit vůbec, nebo jen částečně, což už reklama n LPŘ nesdělí.
Dáme si příklad ze života, se kterým se setkáváme my koordinátoři asisteční služb docela často:
František Novák s 20 letou Felicií má u fiktivní pojišťovny "Bouračka" sjednanou tu nejlevnější pojistku "Koruna"
Pokud se mu stane nehoda, pojišťovna proplatí odtah pouze do ekvivalentní vzdálenosti nejbližšího servisu, který by byl schopen vůz opravit, nebo ekologicky zlikvidovat.
V případě poruchy nemá nárok na nic.
A pan Novák si jede takhle autem, najednou auto přestane jet a pan Novák začne přemýšlet, co a jak má udělat.
A tu si vzpomene, že tuhle v radiu slyšel o kouzelné lince pomoci řidičům, kde říkali, že je od jeho pojišťovny, kde má předplacené asistenční služby. A tak volá 1224 a když se ozve "Linka pomoci řidčům -jméno oprátora-, dobrý den", začne chrlit, že se mu stala porucha a že chce odtah a že stojí U Tří křížů tamhle u Votrubovic hospody. No a operátor ho musí chtě nechtě utnout, protože tyto informace mu jsou platný jak mrtvýmu zimník, a snaží se z něj vytáhnout SPZ a následně ho přepojit na asisteční službu pojišťovny Bouračka, kde mu jiný operátor sdělí, že na bezplatný odtah nemá z pojistky nárok, a pokud chce odtah, musí si ho uhradit celý sám.
A pan Novák začne křičet na chudáka oprátora, že je to kretén, že v rádiu mu jasně řekli, že má asistenci přeplacenou v pojistce. Načež se musí operátor snažit vysvětlit, že je hafo různých pojistek, kde jsou různé nároky, a že zrovna on si sjednal tu nejlevnější, kde není asistence při poruše hrazená pojišťovnou.
Pan Novák je velmi naštvaný, ještě chvíli na operátora křičí, že pojišťovna a on jsou zloději, plantážníci, kreténi, kokoti a dementi, kteří můžou za to, že on, pan Novák, nemá nárok na bezplatnou asistenci.
Sice by pan Novák měl vědět, jakou si sjednal asistenci, ale většina lidí ani nemá páru o tom, co podepisuje, takže se spoléhají na to, co vidí a slyší. No a že slyší právě to, že pojišťovna jim vše zaplatí, to jejich uchu lahodí.
Nemůžeme tedy vinit pana Nováka za to, že byl nepříjemný a naštvaný-dostal mylnou informaci, kde mu byly naslibovány hory doly a pak zjistil, že velký kuloví. No koho by to nenaštvalo, co?
Jo a další věc, která je uvedená v reklamě špatně: Odtahová služba u vás bude hned.
Nebude, protože odtahová služba nečeká za rohem, až se zrovna vám posere auto, nebo až se začne líbat s patníkem. Mají i další věci na práci-například odtahy přivolané policií, které bývají na delší lokte. A nebo když je nehod více a nestíhá se. U nás je standartní dojezd odtahovky kolem 45-60 min. Pokud se ale událost stane na území nikoho v middle of nothing, je třeba počítat, že odtahovka třeba pojede delší trasu, aby se k řidiči vůbec dostala. Takové jsou třeba případy v některých částech Slovenska. Aby odtáhli auto třeba jen 5 km, musí odtaháři přijet ze vzdálenosti třeba i 100 km, což zabere trochu času.
Takže shrnuto podtrženo- reklamy na LPŘ jsou zlo a přidělávají asi všem koordinátorům všech asistenčních služeb i koordinátorům LPŘ centrály práci, a řidičům paradoxně přidělávají nervy.
(Jenom vsuvka-dělám zároveň na LPŘ a na jedné konkrétní asistenčce, takže vím, co obnáší oboje. Občas je to docela sranda-to nepopírám. Zvlášť, když jsem sama na noční, dovolá se mi řidič na LPŘ linku, řekne že má pojistku u naší pojišťovny a já si ho musím přepojit na další linku, abch se mu následnovně mohla představit jako naše asistenčí linka. To pak slýchám reakce typu: "To jste zase Vy?", "To mě přepojili zpátky?" "Vždyť s váma jsem mluvil.", atd...)
Sice by stačilo,a by se lidi začali zajímat o to, co si vlastně pojistili, a kam se dovolali, ale to bych asi chtěla moc.
Dokonce mi jednou jeden pán upřímně řekl, že si smlouvu vůbec nečetl a pak mě seřval, když jsem mu řekla, že na něco nemá nárok.
Jo a pro ty, kdož můj výklad nepochopili, je tu takové stručné krátké video o LPŘ:
https://www.youtube.com/watch?v=-AGWe65vhDo


p.s.: A nepleťte si LPŘ a 1188, protože už se mi stalo, že lidi k nám volají a chtějí vědět, kdy jim jede vlak z Prahy do Kolína, a nebo jaké je číslo na radio BlaBlaBla. A o dětech, co k nám voají a dělají si z toho srandu ani nemluvím. Někdy má sto chutí těm fakanům rozmašírovat ksichtíky.

Doufám, že jsem pomohla lidem změnit názor na LPŘ, a snad se situaci o krapínek zlepší.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Cleo Cleo | Web | 28. srpna 2016 v 21:03 | Reagovat

Ahoj! :) Jenom bych se ráda zeptala, zda ti nevadí, že jsem tvůj komentář (http://flower-days.blog.cz/1411/netradicni-recenze-e-l-james-padesat-odstinu-sedi) překopírovala na své nové stránky (https://tohleanotohlene.wordpress.com/2014/11/26/e-l-james-padesat-odstinu-sedi/). Recenze je úplně stejná, takže význam tvých slov není uveden do špatného světla nebo tak. Každopádně, kdyby Ti to vadilo, tak se mi ozvi! :)

2 Lucka Lucka | E-mail | Web | 29. srpna 2016 v 4:53 | Reagovat

[1]: Jo, v pohodě :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama