Strach vede k hněvu, hněv k nenávisti, nenávist vede k utrpení...Strach je cesta k Temné straně...

Co dělat, když auto nejede.

8. ledna 2017 v 21:05 | Moje maličkost |  Koordinátorka sro.
Rozhodla jsem se, že na chvíli si přestanu dělat bžundu z lidí, co k nám volají, a zkušenosti z práce předám trochu užitečnější cestou.
To, že auto nejede způsobují hlavně dva faktory:
1) Nabourali jsme
2) Auto se porouchalo

Pokud jsme nabourali a není to zrovna činnost, kterou provádíme 3x denně, je logické, že nás to rozhodí.
Ale i tak je třeba zachovat chladnou hlavu a smířit se s tím, že to, co jsme potřebovali nutně stihnout, asi nestihneme.
A ne nadarmo se říká, že pokud nejde o život, tak jde o hovno.
Takže je potřeba se smířit s tím, že jsme nabourali, nešílet, a začít s čistou hlavou jednat. V následujících bodech projdeme klasickou nezávažnou nehodu. Pokud došlo ke zranění, je rozhodně nejvyšší priorita postarat se o zraněné, ať už jste účastník, nebo kolemjdoucí. Pokud jsou všichni účastníci neschopni událost řešit z důvodu zranění, je třeba zavolat prvně sanitku a poté hned policii-ti už se o vše postarají.
1. Pravidlo- kdy volat policajty u běžné nehody:
a) pokud se celková škoda vyšplhá před 100 000CZK
b) pokud došlo ke zranění některého z pasažérů
c) pokud došlo ke škodě na majetku 3. osoby (/nabouraný plot, lampa, cizí auto zaparkované na ulici, atd.)

2. Pravidlo-zabezpečení a opuštění místa činu:
Pokud se jedná o malé ťuknutí na křižovatce, většinou se nikomu nic nestane a není třeba hledat lékárničku a študovat na YouTube videa na první pomoc. Jen je potřeba odhadnout rozsah poškození ( a pokud možno, odjet s oběma auty na nějaké bezpečnější místo, protože vypisovat papíry v křižovatce není moc dobrý nápad. A pokud nelze, tak hlavně dobře označit trojúhelníkem).
Takže pokud z auta nic neteče, nečouhají plechy do stran a kola nejsou někde zakutálená za rohem, je dosti pravděpodobné, že auto utrpělo jen oděrku, se kterou lze dojet do nejbližší nemocnice opravny.
Pokud ale auta nejsou pojízdná, je třeba zavolat nám (tj. zavolat nejlépe na 1224 a tam jim říci, u jaké pojišťovny máte pojištění auta-je jedno, jestli havarijní, nebo povinné). NEVOLAT servisy, ti mají své lovce nehod, což jsou ve většině případů hovada.

3. Pravidlo-sepsání události bez přítomnosti policie:
Než z místa činu ujedete, doporučuji se seznámit s majitelem druhého vozu a zjistit, jak je na tom jeho vůz.
Pokud utrpěl také jen oděrky, a sám řidič je OK., tak je potřeba si jen vyjasnit, kdo měl přednost, kdo kam měl či neměl jet, všechno to sepsat do euroformuláře a až bude klid, tak to nahlásit na pojišťovně. Čím dřív, tím líp.
Často se potýkám s dotazem, co je číslo zelené karty, tak jen pro info: to je to dlouhé číslo: CZ/kód pojišťovny/číslo smlouvy.
Je úplně jedno, jestli políčko A vyfasuje viník, nebo poškozený.
Poté co účastníci sepíší povinné údaje, viník si vezme originál, ten pak dá své pojišťovně, u které má povinné r., poškozený 2 kopie a jednu dá na pojišťovně a druhou si nechá.

4. Pravidlo-jak postupovat, pokud auto není pojízdné:
Zde nastupujeme na řadu my-koordinátoři asistenčních služeb.
Každé auto musí mít minimálně povinné ručení, u kterého bývá alespoň asistence při nehodě. Tzn, že má nárok na odtah do nejbližšího servisu.
Jak jsem již řekla-pokud si člověk nepamatuje, u jaké pojišťovny je pojištěn, je nejlepší zavolat Linku pomoci řidičům, kde nahlásíte SPZ a dle České kanceláře pojistitelů zjistíme, kde je auto pojištěné.
A nebo to můžete najít sami na tomto veřejném odkazu https://ic.ckp.cz/ICwww/servlet?_page=searchSPZ&lngID=1
Na konkrétní asistenčce pak zjistíme, na co máme nárok a pošleme odtahovku. Délka čekání na odtah je cca 1hod. v normální situaci a cca 2-3 hod při sněhové kalamitě, nebo v létě v sezóně. (Nestíháme poslat 50 odtahovek najednou.)

5. Pravidlo-domluvit se co nejdříve s pojišťovnou
Čím dřív to nahlásíte, tím dřív to máte z krku. Operátoři na likvidačním oddělení se vás zeptají na otázky, co je zajímají, napíšou si to a pak už vás jen obeznamují o postupu. Nebolí to, opravdu ne.
A je dobré vozidlo nechat opravovat v servise, který má smlouvu s vaší pojišťovnou, jelikož je tam prostě jednodušší jednání.
A rychlejší.
A pak jen čekat, až se věc úplně nevyřeší.



A co dělat, když má auto poruchu?

1. Pravidlo-zkusit zjistit, kde nechal tesař díru:
Pokud teda zrovna nejste v noci na dálnici-to je potřeba rychle volat policii, aby vás označili, i když to není nehoda!
Máte dost paliva? Dost oleje? Vážně? A kontrolovali jste to? Ano? No dobře, jdeme dál.
Je nabitá baterka? Nevíte? Že při startování auto jen cvaká? Tak to by mohla být baterka. Máte možnost baterku nabít, nebo poprosit souseda o šťávu? Ne? Ok, pošleme mechanika.
Že start nepomohl a bude to něco jiného? Ok, pošleme odtah.
Že vám spadla spojka? A zkoušeli jste ji vrátit? Ano? A co teď? Že dobrý? Super.
Že zase spadla? A nemáte vy náhodou Renault? Že ne? Ok, pošleme odtahovku. (Tady trocha ironie-spojka mi na tý mojí Alfě už taky 3x spadla-musím do servisu)
Že to auto přestalo jet za jízdy? Fajn, pošleme odtahovku, nemám čas řešit po telefonu diagnostiku.

2. Pravidlo-domluvit opravu v servise
Na naší asistenčce nedomlouváme opravy v servisech-to musí každý sám. A dokud v servise neotevřete zakázku, na auto se nikdo ani jedním očíčkem nepodívá.

3. Pravidlo-starat se o své auto, jako by to byla vaše kočka/pes/papoušek/matka/dítě/kůň/velbloud/delfín apod.
Protože hýčkané auto se hned tak neposere. Pokud to ale není Renault, nebo Alfa Romeo. :-D

Ale hlavně nezapomenout zachovat chladnou hlavu. Sice se vám v jedné vteřině všechno podělalo, ale vy stále žijete, tak není důvod šílet, vše se dá vyřešit, ale život neumí vrátit nikdo.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 kouzelnakrajina kouzelnakrajina | Web | 8. ledna 2017 v 21:17 | Reagovat

my jsme zatím naštěstí nenabourali :-)

2 Lucka Lucka | E-mail | Web | 8. ledna 2017 v 22:44 | Reagovat

[1]: Tak přeju, aby to tak zůstalo. :-)

3 Bordelář Bordelář | Web | 8. ledna 2017 v 23:12 | Reagovat

Zjistili jsme dneska,
že nestartuje Rapid
a tak místo Tesca
se můžu aspoň napít.

4 Lucka Lucka | E-mail | Web | 8. ledna 2017 v 23:58 | Reagovat

[3]: :-D Hlavně pozitivně. Asi to někdy klientům přednesu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama